Странице

15. 8. 2012.

FACTORY OF HAPPINESS

Izložba ''Factory of Happiness'', umetnika Dalibora Popovića, održana je u galeriji „Elektrika” u utorak, 14. avgusta.

Ova izložba je jedan period u mom radu koji sam nazvao Popart, po pravcu koji se desio u Engleskoj, a kasnije razvio u Americi. Napravio sam neku paralelu, pravac koji obuhvata i taj prethodni popart, ali s primesama mog sveta, onako kako sam ga ja doživeo. Sve je to krenulo od zgrade u Kneza Miloša koja je bombardovana '99. godine, u vreme NATO bombardovanja . Ja sam 2008. godine, neposredno pre paljenja Američke ambasade, video tu zgradu koja je bila obmotana reklamom Coca-Cole ''Factory for Happiness'', i meni nije bilo teško da zaključim da je verovatno ta zgrada izgubila svoju cenu, a ko će da je kupi nego prosperitetne firme kapitalističkog društva. Čitav taj naziv me je zaintrigirao i isprovocirao da i ja kažem nešto na temu, i tako sam razvio čitavu jednu priču koristeći Diznijeve junake i sva ta sredstva popularne umetnosti, kako ih ja zovem, da izrazim neko svoje mišljenje, san, skizofreniju, prouzrokovanu tim društvom u kom živimo. - objasnio je Popović.


Popović već četiri godine živi i radi u Marseju, gde, kako kaže, radi u socijalnom centru sa decom iz siromašnih krajeva Marseja, u kome je prošle godine imao umetnički projekat.

Radio sam prošle godine umetnički projekat za jedan socijalni centar. Dešava se svake godine, i ja sam bio izabran sa još dva umetnika, devojkom iz Nemačke i dečkom iz Ukrajine. Radili smo na svojim participativnim projektima. Ja sam predložio pravljenje splava. Napravio sam jednu paralelu sa „Splavom meduze” poznatog francuskog umetnika Teodora Žerikoa, gde sam napravio sliku s njegovim junacima koje sam stavio na splav. A onda sam u Marseju radio projekat s tom decom u kom smo napravili pravi splav sastavljen od hiljadu plastičnih flaša, mahom Coca-Cole, koje sam ja skupljao na ulici, i osamnaest drvenih paleta. Na tom splavu preplovili smo luku u Marseju i izašli kod opštine. Ja sam bio obmotan zastavom Jugoslavije, kao zemljom u kojoj sam rođen, a nisam mogao da budem.

Što se tiče planova za budućnost ovog umetnika, rekao nam je da se iskreno nada novim izložbama.

Ja bih voleo da bude još nekih izložbi. Trenutno živim u Marseju i ovo je prvi put da izlažem u nekom drugom gradu osim svom rodnom, nakon fakulteta Likovnih umetnosti, i nadam se da će biti još ovakvih lepih iskustava i mogućnosti za izlaganje.

D. J.

Ukoliko želite da pratite rad ovog umetnika, to možete učiniti na:

http://www.serbigraphie.blogspot.com/
http://www.radeaud.blogspot.com/

Нема коментара:

Постави коментар