Странице

8. 1. 2012.

DEMETRIN ANTISTRES TERAPIJA UZ HORKESTAR


U petak, 02. decembra, u „Studiju 21”, pančevački bend „Demetrin” održao je svirku u tandemu s alternativnim horom i orkestrom „Horkestar” iz Beograda. Pored redovnih fanova ovih bendova, koje smo mogli da prepoznamo po tome što su doslovce znali repertoare, bilo je i nekoliko nas koji smo po prvi put čuli oba ova sastava, tj. mešavinu psiodeličnog post roka i eksperimantalnog horskog pristupa koji je nekim starijim sugrađanima sasvim ok, ali se nama učinio pomalo smešno. Ipak, „Horkestar” je podigao, razveselio i razmrdao atmosferu. >Tom prilikom popričali smo sa Savom Marinkovićem, gitaristom „Demetrina”, o njihovoj inspiraciji, muzici i planovima za budućnost.

Dom omladine: S obzirom da ste „Pankčevci”, i da potičete iz grada u kome je popularna andergraund muzika, nije čudno to da vaša muzika ima uticaje roka, ali vi takođe mešate stvari kao što su trip-hop, psihodelik rok i post rok. Odakle potiče to mešanje žanrova? Ko je vaša inspiracija?

Sava: Mi smo, jednostavno, mnogo prošli, i svako je na svoju stranu, ali na pesmama radimo generalno svi. Počelo je prvo s nekim mojim stvarima koje sam doneo na probu, pa smo počeli da radimo, i videli da je to baš dobro. Taj pravac je jedinstven, niko ga nije radio, a s vremenom treba da se upoznaješ s njim, da sve spakuješ. Tako da je svako doneo nešto svoje, i tako je nastalo ovo što radimo.

Dom omladine: A što se tiče inspiracije, konkretno, imate li neke uzore?

Sava: Meni, iskreno, ako ćemo o inspiraciji i uzorima, ja ih pronalazim u Flojdima. Dao sam ceo svoj život „Pink Floyd-u” i ti ljudi su mi promenili život, ali to nema nikakve veze s bendom generalno, već samo s gitarskom strukturom. A za ostale stvarno ne znam. Svi mi slušamo različite stvari, ali sve je to kvalitetna muzika.

Dom omladine: S obzirom na ime, da li vaša muzika treba da predstavlja lek kao beg od stresne svakodnevnice grada?

Sava: S obzirom da je projekat Demetrin bio povezan s muzikom koja se ne svira na ovim prostorima, želeo sam da napravim neku novu mešavinu, malo trip-hop-a, post-rok-a... Uzeo sam to ime, za ime svog prvog projekta, koji ima neke veze, da kažemo s tim antidepresivom, lekom protiv anksioznosti, jer lek kao lek ima dejstvo kao naša muzika, je l’ te, leči probleme sa živcima.

Dom omladine: Ko vam piše tekstove i muziku?

Sava: Komponujemo je svi. Neko dođe s idejom i mi radimo. To je jednostavno neka spontana organizacija. Stalno radite, stvorite nešto i to donesete. Što se tekstova tiče, piše ih uglavnom Kristina, ali imamo i jednu interpretaciju starogradske pesme koju smo obradili da bude u trip-hop-u, ipak je to više neka alternativa, više naš fazon. „Oh” je, na primer, tekst Frederika Garsije Lorke, a mi smo napravili kompoziciju i preradili je.

Dom omladine: Može li se živeti od muzike koju pišete, ili je bavljenje muzikom u Srbiji na dobrovoljnoj bazi?

 Sava: Kod nas su ljudi sada počeli malo da ulažu u alternativu. I smatram da to nije čudno, zato što je internet sada sve to pogurao. Pare me ne zanimaju i da zaradim ne mogu, jer ljudi su generalno muzički ograničeni. Mislim da to kod nas neće, dok sam ja živ, biti, da se uspe od takve muzike. Ali, opet, tu su ljubav, dobri ljudi, svirke, uglavnom u Pančevu, dosta pozitivnih kritika, to nas čini zadovoljnima. Naravno, ima i ljudi kojima se ovo ne sviđa, ali generalno dobijamo pozitivne kritike i to je najlepši osećaj.

Dom omladine: Postoji li povod za večerašnju svirku?

Sava: Generalno svirka je održana kao svirka pred duži period u kom nećemo svirati u Pančevu. Radimo na mnogim novim stvarima i idemo dalje. Sviraćemo po Srbiji. I naravno sve što „zaradimo” daćemo na sledeću svirku. Ovde sviramo kao domaći. Došli smo da predstavimo par novih pesama. A što se tiče „Horkestra”, primetio sam ih i shvatio da su odlični i da će ovo biti velika žurka. Rekao da šta god bude, moraćemo da napravimo zajedničku svirku. I u međuvremenu je naša pevačica počela da peva s njima. Ona je pevala u mnogim beogradskim horovima. I tako smo se dogovorili u vezi s ovim nastupom.

Dom omladine: Dakle što se tiče planova za budućnost, to je praktično širenje na veće teritorije...

Sava: To je generalno drugačije, od čoveka do čoveka. Bitno je da ljudi hoće da rade, da nema kočenja i pritiska. I to je to što mi treba – da ja dođem na probu i da budem zadovoljan. Tako da, s te strane, mi smo u redu i idemo dalje. Planiramo da krajem januara snimimo prvu singl pesmu i da započnemo snimanje albuma početkom marta. Važno je samo da sviramo.

D. Joksimović
S. Kujundžić



Нема коментара:

Постави коментар