Svake večeri s početkom od 20 sati, od 9. do 11. aprila, u „Studiju 21” održavane su projekcije filmova u sklopu malog filmskog maratona U kadru. Osnovna ideja koja je vodila organizatore Doma omladine i ljude iz organizacije Mi Pančevo, jeste da prikazane filmove povezuje specifičnost njihovog kadriranja.
U jednom kadru

Prve večeri prikazani su Rope (1948) Alfreda Hičkoka, i Russian Ark (2002) Aleksandra Sokurova, dva igrana filma koji jesu naindikativniji primeri filmskog snimanja u jednom kadru.
Hičkokov Konopac jeste priča o dva mladića koji zadave svog prijatelja i sakriju njegovo telo u svom stanu, pa nakon toga pozovu ostale prijatelje i porodicu na večeru u isti stan, kako bi time potvrdili, ali i provocirali, savršeno osmišljen, izveden i prikriven zločin.
Drugi film, Russian Ark, takođe je snimljen u jednom neprekidnom faru/kadru. Radi se o istorijskoj drami u kojoj se pojavljuje neimenovani narator (duh) i francuski aristokrata iz 19. veka koji lutaju kroz današnji muzej „Ermitraž”, gde otkrivaju i prate najrazličitije sudbine istorijskih ličnosti koje su u njemu boravile pre više od dve stotine godina.
Hičkokov Konopac jeste priča o dva mladića koji zadave svog prijatelja i sakriju njegovo telo u svom stanu, pa nakon toga pozovu ostale prijatelje i porodicu na večeru u isti stan, kako bi time potvrdili, ali i provocirali, savršeno osmišljen, izveden i prikriven zločin.

Drugi film, Russian Ark, takođe je snimljen u jednom neprekidnom faru/kadru. Radi se o istorijskoj drami u kojoj se pojavljuje neimenovani narator (duh) i francuski aristokrata iz 19. veka koji lutaju kroz današnji muzej „Ermitraž”, gde otkrivaju i prate najrazličitije sudbine istorijskih ličnosti koje su u njemu boravile pre više od dve stotine godina.
Koreo-kadar

Crveno i belo, govori o borbi između Crvene garde (Boljševika) i Bele garde (Meljševika) u Mađarskoj. Konkretno, njegovi filmovi su oni koje je vreme, na neki način, pregazilo, a koji se bave socijalističkim temama, te su publici manje interesantni. Inače, Janča je značajan po tome što je zbog njega uveden pojam „koreo-kadar”:

Film Andreja Zvjaginceva, Izgnanstvo, klasična psihološka drama, opet na poseban način veliča kadar kao sredstvo za dočaravanje emotivnih stanja, jer kada junak psihološki gubi oslonac i tone, kadar je iskrivljen.
Obilje kratkog metra
Sreda je bila predviđena za kratkometražne filmove, njih dvadesetak, a Presious images bio je prvi film te večeri. Radi se o desetominutnom ostvarenju koje spaja veoma kratke kadrove poznatijih filmova, čiji je cilj da naglasi da jedna slika, momenat iz nekog filma, može da probudi sećanje na celokupnu priču, imena, likove i prostor u kome se ona odigrava. Pored ovoga, bili su prikazani i filmovi poput The Fourth Dimension, Satiemania, animacija Gašparovića, kao i mnogi drugi.
Kao i uvek kada je filmski program Doma omladine u pitanju odziv publike je bio više nego korektan, što jeste dokaz da film kao umetnost u našem gradu ima stalnu publiku koja je veoma raspoložena za ovako osmišljene filmske programe.
D. Joksimović
![]() |
Silver screen „Studija 21” |
Нема коментара:
Постави коментар