Sinoć je u
Letnjoj bašti Doma, ostvarenjem Sympathy
for the Devil Žan-Lika Godara, završen ciklus muzičkih filmova koji smo
gledali u okviru bioskopa Doma omladine. Imali smo priliku da odgledamo ovo genijalno ostvarenje iz ’68. godine francusko-švajcarskog režisera, a u njemu
je uživala već ustaljena publika od oko dvadesetoro ljubitelja filma.
Sympathy for the
Devil jeste redak spoj s jedne strane Rolingstonsa, a s druge Godarovog
genija. Kao što to često biva ovo na kraju nije genijalan film, ali ima dokumentarnu
vrednost, koja je velika jer prati proces rada i stvaranja Rolingstonsa. To je s
jedne strane, a s druge, Godar ne bi bio Godar ukoliko bi zastao i bio
zaslepljen veličinom Rolingstonsa i negde zaboravio da pravi film.
On se bavi revolucijom, onako kako ju je video krajem 60-tih a ta revolucija se odnosi na Black Power i na to kako se vidi ruska revolucija i kineska revolucija u tom času. Zato, ovaj film u potpunosti plaća ceh tome što je napravljen krajem 60-tih godina kako u Godarovom stilskom postupku koji je ovde negde gotovo i komičan, s čitanjem citata iz knjiga i revolucionarnim rečenicama, a s druge strane je drag i na najbolji mogući način predstavlja vreme ’68. godine, naravno sa svim dečijim bolestima koje jedan revolucionarni film u svakom slučaju ima – objasnio je Ljubomir Radovanović, filmski urednik Doma omladine.
On se bavi revolucijom, onako kako ju je video krajem 60-tih a ta revolucija se odnosi na Black Power i na to kako se vidi ruska revolucija i kineska revolucija u tom času. Zato, ovaj film u potpunosti plaća ceh tome što je napravljen krajem 60-tih godina kako u Godarovom stilskom postupku koji je ovde negde gotovo i komičan, s čitanjem citata iz knjiga i revolucionarnim rečenicama, a s druge strane je drag i na najbolji mogući način predstavlja vreme ’68. godine, naravno sa svim dečijim bolestima koje jedan revolucionarni film u svakom slučaju ima – objasnio je Ljubomir Radovanović, filmski urednik Doma omladine.
Sledeće nedelje
gledaćemo kultni crno-beli igrani film Down by Law, američkog režisera nezavisne provenijencije, Džima Džarmuša.
D. J.
Нема коментара:
Постави коментар