Странице

1. 12. 2012.

MARDELJANO JE U KUĆI

Napokon, i nakon otkazanog koncerta u septembru, dugo očekivani mlađani reper, Miloš Stojanović, poznatiji kao Smoke Mardeljno (Mrak Klan), nastupio je 24. novembra u „Malom klubu” DoP-a. Ove večeri su nam, pored njega, repovali i Coa DNK i Code, a u pozadini, muziku je vrteo DJ Papa Zho.

Smoke-i, beogradski-voždovački reper, član je Mrak Klan-a, koji pored njega čine Džiboni i Poblo. Takođe je deo izdavačke kuće LTDFM, a svoj prvi EP album izbacuje pod njihovom etiketom, a više o svojim počecima i stavovima što se tiče ove muzike, Mardeljano nam je dobrom voljom rekao:

OMNIBUS: Kada si počeo da se baviš rep muzikom,  kao su ti počeci izgledali i na koga ili na šsta si se ugledao kada si počinjao?

MARDELJANO: S trinaest ili četranest godina snimio sam prvu pesmu na mikrofonu za četovanje improvizovajući stavivši čarapu na njega. A uzor?... Pa, Hiphopium kec, ono, pesma Muzej, Juice i X3M, to me je najviše nateralo da počnem da se bavim ovim. Hiphopium je izašao 2002. godine, a ja sam, mislim, 2003. kupio kasetu koja mi je bila prva u životu, a zatim sam čuo pesmu Muzej, X3M-ovu strofu, i sebi sam rekao da ću kad tad, ne znam kako, ali upoznati ovog lika. Od tada sam imao želju da se bavim rep muzikom.

O: A što se tiče stranih izvođača?

M: A od stranih izvođača...pa zbog raznih stvari koje su mi se izdešavale, nisam imao mogućnosti da čujem. Kanije sam upoznao rep, i tek sada sam u nekoj početnoj priči upoznavanja.

O: Kakvo je tvoje viđenje današnje rep scene?

M: Moje viđenje scene je, konkretno, da su to ljudi koji rade prave stvari, koje volim da čujem. Ja se poistovećujem s tim u svakom trenutku. Sve ostalo, nema šta da slušam, to ne pripada našim stvarima i to za mene nije scena. Scena su ljudi koji se poštuju, to smo mi, a majmuni koji repuju za pare nisu ’scena’, oni su ’biznis’. Mi smo ulični umetnici, buntovnici, mi repujemo za rep, ni za šta drugo.

O: Nešto više o EP albumu?

M: U početku sam hteo da sve te pesme izbacim kao singlove, a onda smo skapirali da ima dovoljno njih za EP. Stiven se iscimao oko svega toga, i na kraju je ispalo sve kako treba. Sada nastavljam da radim. U planu su svakakve neke stvari, još ćete videti - ispričao nam je Mardeljano.

Na pitanje šta bi bio da se ne bavi rep muzikom, Miloš nam je odgovorio da je još kao mali čuo za reč ’ginekolog’, i da ju je koristio uvek kada ga neko pita: „Šta bi voleo da budeš kad porasteš”, pa se tim odgovorom poslužio i ovog puta.
„Mali klub” je bio prepun pravih slušalaca pravog zvuka. Atmosfera je bila više nego ’reperski nastrojena’, a Mardeljano nam je, kao i ostali izvođači ove večeri, dokazao da rep, ipak, ne umire. Naprotiv.

T. J.





Нема коментара:

Постави коментар