Странице

14. 11. 2012.

BIOSKOP: SUPER HIGH ME

Filmski program u okviru Bioskopa DoP-a, i ove srede bio je održan u Malom klubu, a na repertoaru se našao i više nego zanimljiv film ''Super High Me'', iz 2007. godine. Veliki broj Pančevaca i Pančevki odazvao se na ovonedeljni filmski program, i uživao u veoma zanimljivoj temi koju ''Super High Me'' obrađuje.
Američki komičar Dag Benson, koji kozumira medicinsku marihuanu radi rešavanja problema depresije, na mesec dana potpuno prestaje s uzimanjem ove psihoaktivne supstance, učestvujući pritom u nizu lekarskih pregleda. Nakon tih mesec dana, on i narednih trideset dana, kontinuirano i po čitav dan konzumira marihuanu, i takođe učestvuje u istim lekarskim pregledima, s ciljem da na kraju filma uporedi svoje rezultate, a mišljenje o tome zašto se publika odazvala u ovolikom broju, dao je Ljubomir Radovanović, filmski urednik Doma omladine:

- Puno se ljudi odazvalo zato što je to film o marihuani, što je tema koja jako privlači ljude, i o tome nećete naći nigde. To je vrsta društvenog problema koji je jednostavno izbačen iz razgovora i javne diskusije. Pojavljuje se samo kada se govori o legalizaciji, da li će neko biti uhapšen ili da li je neki narko-Šarić uhvaćen, i tada se govori o narkoticima uopšte. To je problem, jednostavno, o kome se namerno ćuti. Postojali su i ranije problemi koji su tako tretirani, postojalo je nasilje u porodici, koje je jednostavno bilo tabu tema, i čitav niz drugih. To je razlog zašto su ljudi došli na film, o tome se ne govori dovoljno. Ovaj film nije promotivan u odnosu na narkotike, i na određeni način nema odnos prema tome, ali i ne radi se o tome da on bude osuđujući ili pohvalan. Radi se o tome da je to društveni problem o kome bi definitivno moralo da se govori. Zato je važan film na čijem se osnovu ''Super High Me'' pravi, a to je ''Super Size Me''. ''Super Size Me'' je napravio jedan veliki društveni uticaj, i Mc Donalds je zbog njega promenio svoj meni. Meni je postao zdraviji i bolji nego što je bio pre toga. To je dokaz da film može da menja stvari u društvu. Retki su takvi filmovi. ''Super High Me'' je svakako pokušaj da se to uradi, ali ja ne mislim da je on napravio tu društvenu promenu, pogotovo ne one veličine kao ''Super Size Me'', ali nekakav pomak jeste i zato je značajan, objasnio je Ljuba.

MA-ŠA-LA !
Na repertoaru za naredne dve nedelje biće filmovi „Crvena violina” i „Baltazar”.

- Radi se o tome da stalno gledamo filmove u kojima su glavni junaci  ljudi. U ovom slučaju to je prvo violina, koju pratimo kroz stotine godina, a nakon dve nedelje gledaćemo film Baltazar, gde je takođe glavni junak izmešten i mi pratimo jednog magarca i sa njim se saživljavamo - rekao je Ljuba.


D. J.






Нема коментара:

Постави коментар